Customer Journey Management

Een customer journey is een middel. Excellente klantbeleving is een doel. Wetende dat deze beleving afhankelijk is van vele factoren, hebben we een breed scala aan diensten die helpen de customer journey te verbeteren en klanten iedere dag, op ieder moment gelukkig te maken. Award winning Customer Journey Management cases als Sanquin en Transavia zijn hier een mooi voorbeeld van.

Erik Meems over Century Autogroep Erik Meems over Century Autogroep
Wij zijn erg blij met de samenwerking en Store Support heeft ons aantoonbaar geholpen in het verhogen van de klantvriendelijkhheid van ons bedrijf. Daarmee…
Erik Meems Algemeen Directeur / DGA Century Autogroep Bekijk de hele case

Elke Customer Journey is uniek en elke klantreis kent zijn eigen touchpoints. Over het algemeen komt de Customer Journey als volgt tot stand: 

Customer Journey model

De Customer Journey is een middel. Excellente klantbeleving is een doel. Hoe klanten de klantreis beleven is afhankelijk van vele factoren die we in kaart brengen en verbeteren aan de hand van een breed scala aan diensten, waaronder:

Daarnaast wordt een goede customer journey begeleid door goede medewerkers. Zij zijn de reisleiders die het succes bepalen. Store Support helpt daarom op meerdere vlakken de customer journey te managen in grofweg drie fases:

  1. Het in kaart brengen van de Customer Journey, door middel van mapping, workshops en opleiding;
  2. Het vergaren van inzicht in de Customer Journey, waarbij bestaande data en doen van klantonderzoek, zoals bijvoorbeeld: mystery shopping-onderzoek, mystery calling-onderzoek, vaak wenselijk is;
  3. Het optimaliseren van de klantreis, door middel van maatwerk verbetertrajecten

1. Het in kaart brengen van de Customer Journey

Wilt u inzicht verkrijgen in de touchpoints die klanten ervaren tijdens hun reis door uw organisatie? Wilt u achterhalen welke momenten in de Customer Journey écht impact hebben op de klantervaring en hoort u graag welke verbeteracties u door moet voeren om de gewenste klantbeleving waar te kunnen maken? Met de unieke ExperienceCapture-methodiek in de vorm van mappingworkshops en opleiding van Store Support krijgt u inzicht op al deze aspecten. Lees hier meer over hoe Store Support helpt de Customer Journey in kaart brengt.

2. Het vergaren van inzicht in de Customer Journey

Zijn uw klanten tevreden? Benutten uw medewerkers commerciële kansen? Mystery shopping brengt de beleving van uw klanten in beeld. Store Support heeft een kwalitatief hoogwaardig bestand met 3.600 mystery shoppers verspreid over Nederland. Hierdoor kunnen we uw echte klanten inzetten tijdens onze onderzoeken. We zorgen voor een gedegen onderzoeksopzet vooraf en concrete adviezen en rapportages tijdens en na het onderzoek. Via onze online rapportagesoftware kunt u de resultaten monitoren. Lees hier alles over het vergaren van inzichten in de Customer Journey.

3. Het optimaliseren van de klantreis

Bergen data, elke week weer verschijnen de rapportages die inzicht geven in de klantbeleving en medewerkersbeleving. Als de cijfers iets tegenvallen moet er direct iets gebeuren dient er direct actie te worden ondernomen om de Customer Journey & Customer Experience te verbeteren. Maar hoe? Hoe zorgen we ervoor dat deze verbeteringen niet slechts tijdelijk worden doorgevoerd, maar de organisatie echt aanzetten tot verbeteringen, verbeteringen die klanten en medewerkers gelukkig maken en die de gewenste Customer Journey tot uitdrukking laten komen? Store Support is dé specialist die organisaties ondersteunt bij het implementeren van Employee Experience & Customer Experience inzichten door middels van maatwerk verbetertrajecten. Lees hier uitgebreid over hoe Store Support de klantreis optimaliseert.

Vanuit de visie dat emoties een centrale rol spelen in de customer journey, passen wij een unieke methode toe waarbij emotie centraal staat: de ExperienceCapture. Tientallen bedrijven pasten deze toe, en ook jij kan hiermee kennis maken.

Informatie aanvraag België

Door akkoord te gaan met de nieuwsbrief geeft u Store Support toestemming om commerciële uitingen toe te zenden, waaronder de nieuwsbrief en relevante uitnodigingen voor events.
Velden met een * zijn verplicht, formulier is beveiligd met Recaptcha
Yves van Dorsselaer

Yves van Dorsselaer

Account & Sales director

03 303 70 92
Informatie aanvragen