Shimano

Shimano

Iedereen kent het, maar wie kiest er bewust voor? Shimano heeft een ijzersterke positie in de fietswereld, maar zoekt wegen om de consument meer bij het merk te betrekken. De eerste stappen zette Shimano hand in hand met Store Support.

Doel en aanpak

Wie is nu precies de eindgebruiker en wat beweegt hen? Dat zijn typisch vragen die een bedijf als Shimano zelf niet kan beantwoorden. De antwoorden vereisen een gedegen onderzoek en een zekere afstand tot de onderneming zelf. Om dan ook een antwoord te kunnen formuleren op deze vragen schakelde Shimano Store Support in. Shimano wilde in vier verschillende landen uitzoeken voor wie het zijn producten nu eigenlijk maakt. Vier landen met vier talen en vier verschillende culturen resulteerden in vier customer journeys

Resultaten

Middels focusgroep sessies met zowel groepen gebruikers als retailers die de producten van Shimano verkopen werd inzicht verkregen. Onder andere bleek dat het Shimano Service Center - een werkplaats in fietswinkels waar je verzekerd bent van de beste service op je Shimanoproducten - nog wat meer introductie bij de consument te kunnen gebruiken. In totaal zijn er acht projecten uit het onderzoek naar voren gekomen waar Shimano hard mee aan de slag is gegaan.

Over Shimano

Shimano is een Japans metaalverwerkend bedrijf, gespecialiseerd in de productie van onder andere fietsonderdelen. Wat in 1921 begon is uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven ter wereld. Iedereen kent Shimano, zij hebben een ijzersterk merk en een stevige positie in de markt.

Meer lezen? Over deze samenwerking verscheen een uitgebreide case.

Uitgevoerde diensten
Mystery shopping, Customer Journey Mapping

Meer weten over onze dienstverlening?

Neem vrijblijvend contact op

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem vrijblijvend contact op