Excap is gevraagd een customer journey masterclass te verzorgen voor Deloitte, om medewerkers bewust te maken van de kansen die klantgericht ondernemen hen biedt.
Doel en aanpak
Met het opstellen van een jaarrekening wordt geen onderscheidend vermogen gecreëerd. Het gaat om toegevoegde waarde die Deloitte in iedere fase van het klantproces wil bieden. Medewerkers die de klant positief verrassen, hun kennis en expertise optimaal benutten en hun ogen en oren open houden voor commerciële kansen, daar wil Deloitte verder in groeien. Kortom, advies met waarde, gedurende de gehele customer journey. In dit kader is excap gevraagd een customer journey masterclass te verzorgen voor Deloitte, om medewerkers bewust te maken van de kansen die klantgericht ondernemen hen biedt.
Resultaten
De masterclass heeft tientallen accountants bewust gemaakt van de mate waarin zij klantgericht handelen, kansen zien en deze benutten. Deloitte werd positief verrast door de professionele manier van werken van excap. Tevens werden de accountants geïnspireerd door voorbeelden uit de praktijk en andere onderzoeksresultaten van excap. Er zijn een aantal zeer concrete actiepunten vastgesteld en de groep is uitgedaagd met een vervolgopdracht. De bewustwording dat één klant vele nieuwe kan aandragen en dat binnen een bedrijf kansen liggen voor de verschillende disciplines van Deloitte, dat is de uitdaging voor morgen.