Algeco

Algeco

Of het nu een eetzaal of een kleedruimte is voor een bouwterrein, een tijdelijk klaslokaal of een kantoorunit tijdens verbouwingswerken, opslagcontainers voor de industrie, of een VIP-dorp voor een evenement, Algeco levert deze tijdelijke of permanente modulaire oplossingen op maat.

Het bedrijf werd in 1955 opgericht in Frankrijk en stond daar zelf aan de wieg van de modulaire containerbouw. Ondertussen is Algeco al lang niet meer de enige in de sector, maar het bedrijf is nog steeds Europees marktleider, actief in 29 landen. De Belgische zetel is in het Limburgse Paal.

Doel en aanpak

Marktleider blijf je niet vanzelf. Er zijn altijd kapers op de kust. Algeco schakelde Store Support in om zijn positie op een zeer competitieve markt en de kwaliteit van zijn dienstverlening in kaart te brengen. Aan de hand van een aantal cases, die werden uitgewerkt samen met Algeco, werd bekeken hoe klanten het bedrijf ervaren. De mystery shoppers van Store Support deden een aanvraag om units te huren en beoordeelden de website, het contact met het Sales team en het voorstel dat ze ontvingen, zowel voor Algeco als voor concurrenten. Ze kenden een nps-score toe om aan te geven hoe overtuigd ze waren van de aanpak van de Sales teams. Een delicate oefening in geloofwaardigheid, die tot in de details werd voorbereid, want de sector van de modulaire bouw is erg specifiek.

Resultaten

In overleg met Store Support had Algeco vijf criteria vastgelegd die de mystery shoppers zouden beoordelen: klantvriendelijkheid, reactiviteit, proactiviteit, de ervaring met de website, en de prijs. Algeco analyseerde zelf de resultaten van deze customer journey. Met het actieplan dat daaruit voortvloeide sleutelde het bedrijf aan meer evenwichtige informatieverstrekking, aan de interne organisatie om de doorlooptijd van een aanvraag te beperken, aan de klantvriendelijkheid van de website en aan de transportprijzen in regio’s waar dit in hun nadeel speelde. De Sales trainer nam enkele aandachtspunten mee in zijn opleidingsprogramma, onder meer over het benaderen van de klant en omgaan met concurrentie, om zo het Sales team met meer vertrouwen het veld in te sturen. Dit traject maakte golven tot in het Verenigd Koninkrijk: het hoofdkantoor was zo onder de indruk dat het voor andere regio’s een beroep wil doen op de diensten van Store Support.

“Een aanrader! We waren zeer tevreden over het enthousiasme en de professionaliteit waarmee Store Support dit project heeft aangepakt. Ook de output, met het dashboard, was positief. Aanvankelijk liepen we er een beetje in verloren, maar het team van Store Support maakte meteen een afspraak om ter plaatse te komen en het gebruik van het dashboard in detail toe te lichten. We konden er zo veel meer informatie uithalen dan we zelf verwacht hadden.”

Anja Lemmens, Commercial Excellence Manager Algeco Northern Europe

Meer weten over onze dienstverlening?

Neem vrijblijvend contact op

Meer weten over onze dienstverlening?
Neem vrijblijvend contact op

Ivo Brack over Mobiliteit & Parkeren Antwerpen Ivo Brack over Mobiliteit & Parkeren Antwerpen
“Store Support was niet de goedkoopste van de mogelijke leveranciers, maar benaderde het dichtst wat we wilden bereiken. We wilden weten wat er op straat gebeurt en hoe de klanten beleven wat onze mensen doen, om te zien waar we extra op kunnen trainen. En we hebben inderdaad een vrij goed beeld gekregen van waar ze staan. We hadden verwacht dat onze mensen goed zouden scoren, niet dat er algemeen en heel breed zo sterk gescoord zou worden. Het was fijn om te zien dat de belangrijke balans tussen klantvriendelijkheid en kostenbewustzijn bij onze mensen goed zat. Dat is iets wat we moeilijk op een andere manier konden vaststellen. De professionaliteit en het inlevingsvermogen van Store Support waren top.
Ivo Brack Afdelingschef Mobiliteit & Parkeren Mobiliteit & Parkeren Antwerpen Bekijk de hele case