Derde editie Masterclass Customer Journey Management een succes

Geplaatst door Carolien de Vries op 07 november 2017

Op 19 oktober 2017 was het zover : onze masterclass Customer Journey Management in het hoofdkantoor van Jaguar Land Rover te Antwerpen.

Op 19 oktober 2017 was het zover : onze masterclass Customer Journey Management in het hoofdkantoor van Jaguar Land Rover te Antwerpen.

In dit gerenoveerde gebouw, dat ooit een garage was, zijn nu de kantoren van Jaguar Land Rover BeNeLux gevestigd. Naast het mooie, stijlvolle en luxueuze interieur vind je details terug die subtiel verwijzen naar het verleden van dit gebouw.

Maurits Roestenberg van Jaguar Land Rover trapte de masterclass in gang door alle deelnemers een warm welkom te heten. Vervolgens onthulde een inspirerende Arjen Van Hijum, directeur bij Store Support, via enkele praktijkvoorbeelden, waaronder de case van Sanquin, hoe Store Support bedrijven begeleidt in het optimaliseren van hun klantbeleving.

De interactieve workshop werd ingeleid door Dylan Wienke, marktonderzoeker bij Store Support. Hij verduidelijkte de – door Store Support ontwikkelde- ExperienceCapture methodiek en toonde de deelnemers hoe zij deze methodiek kunnen inzetten om hun eigen klantenreis in kaart te brengen en – waar mogelijk – te verbeteren.
Enkele dagen voorafgaand aan de masterclass ontvingen de deelnemers huiswerk. Elke deelnemer moest een case uit de praktijk van zijn eigen organisatie meebrengen.  Deze case vormde nu de basis om via de Stappenmap de klantreis van hun klant in kaart te brengen. De deelnemers gingen aan de slag en werden hierbij begeleid door Dylan, Arjen en Renik (Account & Sales director Store Support).

Na een verzorgde lunch nam Guido Pot, Fleet & Business Director bij Jaguar Land Rover iedereen mee in een zeer interessante uiteenzetting over de visie van Jaguar Land Rover op de veranderende behoefte van de zakelijke markt en lichtte hij toe hoe Jaguar Land Rover hierop inspeelt.

Geprikkeld door deze keynote gingen de deelnemers opnieuw aan de slag met hun eigen case. De Emotiecurve werd ingevuld en samen met reeds in kaart gebrachte klantenreis werd dit in kleine groepen besproken. De deelnemers werden getriggerd door kritische vragen en nieuwe inzichten die hen in de mogelijkheid stelden om verbeteracties te bedenken om zo de eigen klantenreis te optimaliseren. Tot slot kregen de deelnemers de mogelijkheid om hun case toe te lichten en de door hen bedachte verbeteracties te delen. Zo gaat uiteindelijk iedereen naar huis met een hoofd vol ideeën en inspiratie, waar ze de komende weken mee aan de slag kunnen gaan.

Store Support kijkt terug op een zeer succesvolle en geslaagde derde editie van de seminar Customer Journey Management in Antwerpen. Wij willen alle deelnemers nogmaals bedanken voor het enthousiasme en de aanwezigheid!